Bize Ulaşın
Bize Ulaşın2021-08-14T21:54:03+03:00

Size Nasıl Yardımcı Olabiliriz?

Nova Bilişim

Turkcell Superonline
  • Başvurular ile ilgili konular

  • Teknik servis ile ilgili konular

  • ADSL, Fiber ve Superbox ile ilgili konular

“Profesyonel destek ve doğru bilgiler ile gerçek fiberin keyfini çıkarın.”

Nova Bilişim

Turkcell Superonline

Mesajınız tarafımıza ulaştı. En kısa zamanda sizlere geri dönüş sağlayacağız.
Mesajınızı göndermeye çalışırken bir hata oluştu. Lütfen daha sonra tekrar deneyiniz.
Lütfen Konunuzu Belirtin

Harita

Sıkça Sorulan Sorular

Fiber Bölgesinden DSL Bölgesine Taşınmam Halinde Ne Olur?2021-10-09T22:37:09+03:00

Fiber bölgesinden DSL bölgesine// Turkcell internet hizmeti verilemeyen bir yere taşınmam halinde öncelilkle taşındığım yere dair bir ikametgah ya da oraya taşınacağıma dair bir belge gösterilmelidir. Teyit sonrasında müşteri DSL bölgesine taşınıyorsa ürünler arası geçiş ile müşteri sadece  Cihazlı Yalın ADSL ile Devam  Kampanyasına  geçiş yapabilmektedir.​​

Güvenli İnternet Hizmeti Nedir?2021-10-09T22:42:44+03:00

Güvenli İnternet Hizmeti (GİH) ücretsiz olarak sizi ve ailenizi internetin zararlı içeriklerinden büyük oranda korumaya yönelik alternatif internet hizmetidir.

Güvenli İnternet Hizmeti ücretsiz, şeffaf, kullanımı kolay, interaktif ve tüketici memnuniyetini esas alan bir kamu hizmetidir.

Başta çocuklar ve gençler olmak üzere dijital çağın sunduğu fırsatlardan tüm internet kullanıcılarının güvenli bir ortamda yararlanmasını sağlamak, zararlı içeriklere yönelik koruyucu önlemler almak, internetin risklerinden, zararlı içeriklerinden toplumu korumak için Güvenli İnternet Hizmeti kullanıma sunulmuştur.

Aboneliğiniz süresince dilediğiniz zaman ücretsiz olarak Güvenli Internet Hizmetinden yararlanma tercihinizi ve Güvenli İnternet kapsamında profilinizi değiştirebilirsiniz. Detaylı bilgi için www.guvenlinet.org.tr adresini ziyaret edebilirsiniz.

İnternetim Neden Yavaş?2021-10-09T22:40:41+03:00

İnternette hız sorunu yaşıyorsanız sizin için hazırladığımız aşağıdaki videoyu izleyebilirsiniz. 

Bağlantı hızınız; bağlanmaya çalıştığınız sitenin durumuna, kablosuz bağlantılarda modeme olan mesafeye ve çevresel faktörlere bağlıdır.

Modeminizi kapatıp açınız.
Modeminizi belli aralıklarla kapatıp açarak zaman zaman yaşanabilecek geçici bağlantı ve hız sorunlarını giderebilirsiniz. Modeminizin fişini çekip 30 saniye bekledikten sonra yeniden takarak ışıkların yanmasını bekleyiniz.

Başka siteleri kontrol ediniz.
Tek bir sitede sorun yaşıyorsanız bu durum bağlanmaya çalıştığınız siteden kaynaklanıyor olabilir.

Kablosuz bağlantılarda internete bağlandığınız cihazın modeme olan uzaklığı ve çevresel faktörler bağlantı hızınızı etkiler
Modeminizden uzak bir noktada internete bağlanmaya çalışıyorsanız, sinyal güçlendirici ürünler kullanılarak bağlantı hızınızı iyileştirebilirsiniz.

Bazı siteleri açabiliyorken bazılarını neden açamıyorum?2021-10-09T22:40:11+03:00

Bilgisayar ayarlarınız, antivirüs programlarınız bazı sitelere ulaşmanızı engelleyebilir. 
Ulaşmaya çalıştığınız internet sitesi adli makam kararı ile erişime engellenmiş olabilir. ​

a. DNS ayarlarınızı kontrol ediniz. Manuel olarak girilmiş DNS adresleri her zaman doğru çalışmayabilir, bazı siteleri açarken problem yaşayabilirsiniz.
b. Proxy ayarlarınızı varsayılan değerlere getiriniz.
c. VPN bağlantıları bazen sayfaların açılmasında problem yaşanmasına sebep olabilir. VPN bağlantınızı kaldırdıktan sonra yeniden deneyiniz.
d. Tarayıcı geçmişini temizleyerek internete bağlanmayı deneyebilirsiniz. Bazı sitelerle beraber yüklenen çerezler (cookie)  sayfaların açılmasını zorlaştırabilir.
e. Güncelliğini yitirmiş antivirüs programları sayfalara erişiminizi engelleyebilir. Sayfanın güvenilirliğinden eminseniz antivirüs’ü devre dışı bırakıp sayfayı açmayı deneyiniz.  Sayfa açılırsa antivirüs programınızı güncelleyin veya kaldırınız.
f. Bilgisayarınızda birden fazla tarayıcı (Explorer, Google Chrome, Safari vb) varsa mutlaka diğer tarayıcılardan da internete girmeyi deneyiniz. Sadece birinde problem yaşıyorsanız, problem yaşadığınız tarayıcıyı kaldırıp yeniden kurabilirsiniz.

Kablosuz bağlantım sürekli kopuyorsa ne yapmalıyım?2021-10-09T22:40:59+03:00

Kablosuz bağlantılarda yaşanan kopma ve hız sorunlarının en büyük sebebi çevresel faktörlerdir. 

Modeminizin ve bilgisayarınızın konumu

Kaliteli bir kablosuz bağlantı sağlayabilmek için modeminizin Müzik seti, mikrodalga, fırın, çamaşır/bulaşık makinesi, buzdolabı gibi elektronik cihazlardan uzakta konumlandırılması gerekir. Bu cihazlar sinyalinizi bloke edebilir ve bağlantınızda hız ve sorunlarına neden olabilir.

Modem ile bilgisayar arasındaki duvarların kalınlığı, çeşidi (tuğla perde beton vb)duvarlarda bulunan ısı, ses yalıtımı vb. etkenler, evin içerisinde bulunan aynalarda sinyalin cihazınıza ulaşmasını engelleyebilir ve bu durum bağlantınızda hız ve kopma sorunlarına yol açabilir.

Bu etkileri en aza indirebilmek için modeminizin bulunacağı konumu evin merkezine yakın bir noktada belirlemeniz mesaafenizi kısaltacak ve bu etkenlerden en az şekilde etkileneceksiniz.

Diğer kablosuz ağların etkisi

 

Kablosuz bağlantı kalitenizi etkileyecek diğer bir konu da etrafta bulunan diğer kablosuz bağlantılardır. Eğer sizin modeminiz etraftaki diğer modemlerle ortak bir kanal değerini kullanıyorsa, bağlantınız o kanalın yoğunluğundan etkilenir ve yavaşlık yaşarsınız. Hatta internet iletişiminiz yoğunluğa göre durma noktasına gelebilir.

Çözüm 1: Online işlem merkezimizde “Abonelik ve Servislerim” menüsü altında “Kota ve İşlemler” kısmından kablosuz ağınızı otomatik olarak iyileştirebilirsiniz.
Çözüm 2: Modeminizin kullanım kılavuzunu kullanarak modeminizin arayüzüne giriniz ve kablosuz bağlantı ayarlarından kablosuz kanal ayarınızı otomatiğe aldıktan sonra modeminizi kapatıp açınız. Sorun tekrarlarsa modeminizi sadece kapatıp açmanız modemin doğru sinyal kanalına geçmesi için yeterli olacaktır.​

DNS ve Proxy ayar kontrolleri2021-10-09T22:41:18+03:00

Yaşanan internet bağlantı problemleri DNS ve Proxy ayar bozukluklarından kaynaklanıyor olabilir.

Modeminizin doğru çalıştığını ve internet ışığının yandığını kontrol ettikten sonra kullandığınız cihazdan aşağıdaki kontrolleri yapabilirsiniz:

DNS Kontrolleri:
Lütfen DNS ayarlarınızın otomatikte olduğundan emin olunuz.
Windows 7 işletim sistemleri için aşağıdaki yolu izleyebilirsiniz;
Bilgisayarımızın sağ alt köşesindeki simgelerden ekran şeklinde olana sağ tıklayınız.

  • “Ağ ve Paylaşım Merkezi’ni Aç”ı tıklayınız.
  • Açılan pencerede sağda ortada bulunan “Yerel ağ bağlantısı”nın üzerine tıklayınız.
  • Yerel ağ bağlantısı penceresinde aşağıda bulunan “Özellikler”i tıklayınız.
  • Açılan pencerede “İnternet protokolü sürüm 4 (TCP/IPv4)”ün üzerine tıkladıktan sonra “Özellikler”e tıklayınız.
  • Açılan menüde ‘Otomatik olarak bir IP adresi al’ ve “DNS sunucu adresini otomatik olarak al” bölümlerini işaretledikten sonra “Tamam”a tıklayın.

Windows XP işletim sistemleri için aşağıdaki yolu izleyebilirsiniz;
Bilgisayarınızın “Denetim Masası”na girdikten sonra “Ağ Bağlantıları”nı tıklayınız.

  • “Yerel Ağ Bağlantısı”nı sağ tıklayarak “Özellikler”i seçiniz. Açılan pencerede “İnternet İletişim Kuralları (TCP/IP)” tıkladıktan sonra “Özelikler”e tıklayınız.
  • Açılan menüde ‘Otomatik olarak bir IP adresi al’ ve “DNS sunucu adresini otomatik olarak al” bölümlerini işaretledikten sonra “Tamam”a tıklayın.

PROXY Kontrolleri:
Lütfen PROXY kullanmadığınızdan emin olunuz. Internet Explorer için aşağıdaki yolu izleyebilirsiniz;

  • Internet Explorer’ı açın; menü çubuğu’ndan
  • Araçlar  / Tools tıklayın,
  • İnternet Seçenekleri / Internet Options’a  girin,
  • Bağlantılar  / Connections sekmesine tıklayın,
  • Yerel Ağ Ayarları / LAN Settings butonuna tıklayın,
  • Proxy Sunucu Kullan / Use a Proxy Server kısmı seçilmişse kaldırın.
  • Otomatik Yapılandırma / Automatic Configuration altında Ayarları otomatik olarak tespit etme’yi  / Automatically Detect Settings işaretleyin.
  • T​amam / Ok tıklayın.​
“Fiber Nerede” servisini kullanırken nelere dikkat etmeliyim?2021-10-09T22:41:31+03:00

Harita servisinde verilen bilgiler, fiber internet altyapı çalışmalarının tamamlandığı ve devam ettiği ilçe ve binaları kapsamaktadır. Altyapı çalışmalarının son durumu hakkında detaylı bilgi için 0850 222 0 222’yi aramanızdan memnuniyet duyarız.​